Izrada web sajta, seo optimizacija, internet marketing

Kvalitetna izrada web sajta

Site audit, Provera sajta, provera sajtova, web dizajn, izrada web sajta, cena izrade sajta, konkurencija, analiza konkurencije

Pre 19 godina, Crvena Zvezda je osvojila pripremni turnir u Nemačkoj, posle 22 meseca smo dobili Predsednika, a moja malenkost je napravila svoj prvi sajt. Možda Vama to ne zvuči baš toliko bitno, ali u tom trenutku je pisac ovih redova bio jedan od malobrojnih koji je započinjao posao u toj delatnosti.

Sajtovi su se radili u HTML-u, u tabelama, slike su bile uglavnom levo i desno, slika na vrhu, neki tekst… i to je to. Google je još uvek tražio ključne reči po sajtu, informacije su se dobijale na kašičicu, a internet je bio 56 kb/s, i plaćao se prepaid (dopuna). Ali su postojale web prezentacije, i radile su i na tim brzinama.

web sajt kako je nekada izgledao ebay
Nekadašnji izgled Ebay - preuzeto sa https://assets.hellaproperty.com/

Mobilni telefoni sa kamerama su bili novina, a šuškalo se i o telefonima sa ekranima osetljivim na dodir (mada nikome nije bilo jasno koja je svrha takvih ekrana).
Čemu ovaj uvod? Eto, da znate da Vam piše pravi dinosaurus. Nismo izumrli, tu smo, sa svim našim iskustvom i miksom ideja i znanja.

Znanje je jedan jedini neograničeni resurs koji se trošenjem uvećava 
Profesor Miodrag Zec

Elem, da se mi vratimo na temu.
Od tog dana, pa do danas, nastao je čitav jedan online ekosistem. Deljenje informacija, slika, video zapisa, podataka, dokumenata, sve to je postala realnost i svakodnevica. Gotovo da nema osobe koja u toku dana ne potraži neku informaciju na internetu.

Posmatrajući globalne trendove, nije bilo teško uvideti potencijal takvog načina poslovanja, razvijanja brendova i reklamiranja, pa su internet prezentacije (sajtovi, online prodavnice, i slično), doživele pravu renesansu.

Danas, na internetu možemo pronaći sve što nas zanima. Od toga kako da napravite sajt, do toga kako da porodite nosoroga. Ono što ne možemo pronaći, to je iskustvo kako da beba nosoroga ostane normalna posle našeg porođaja, ili kako da sajt koji napravite po savetu sa interneta ispuni svoju svrhu.

Priprema pre izrade

Kao što svaki posao zahteva, pre bilo kakvog rada, morate uraditi pripremu. Nije dovoljno samo da sednete za računar, nabacate sve što mislite da treba, ili da ne škodi, i objavite. Malo je složenije.

Prvo što bi trebalo da uradimo je da malo razmislimo šta bi mi to nudili. Da li je to informativni sajt, da li je sajt koji nudi neku uslugu, ili je u pitanju prodaja. Na osnovu ponude, trebalo bi definisati cilj sajta, i kojoj publici treba da se predstavimo (demografski i geografski), i na osnovu toga se određuju dizajn sajta i tehničke karakteristike. Kada se svi prikljupljeni podaci analiziraju, dobijamo prilično jasnu sliku kako bi naš sajt trebalo da izgleda.

Slike, Slike na sajtu, Site audit, Provera sajta, provera sajtova, Konkurencija, analiza konkurencije, SEO optimizacija, Google penai, Izrada web sajta, Keywords, SEO, Ključne reči, optimizcija, Marketing, reklama, Digitalni marketing
Slike, Slike na sajtu, Izrada Web Sajta, cena izrade sajta, google servisi, google search console, google search konzola, google analytics, google analitika, google business

Šta je još potrebno uraditi pre izrade web sajta?

Ok, uradili smo analizu, tehničku pripremu i dizajn, ali to nije sve što jedan sajt čini kompletnim. Da bi web sajt ispunio svoju svrhu, postoje i neki uslovi od google algoritama koje takođe moramo ispuniti. Ako nam je cilj izrada sajta koji će biti online vizit karta, onda nas ništa ne zanima, već je dovoljno samo da prospemo sadržaj na sajt i posao je gotov.

Ali ako želimo da nam web sajt donese nešto dobro, moramo se malo potruditi i da bude vidljiv na google pretraživaču (nije google jedini pretraživač, ali je najveći, ali to je neka druga tema).

Rezultat pravilno urađenog tehničkog dela i web dizajna, trebalo bi da bude dobar index na google pretraživaču. U prevodu, ako je Vaš dizajner dobro odradio svoj posao, google će Vas nagraditi.

Da bi Vas gogle nagradio, sajt mora biti prilagođen pregledu na mobilnom telefonu (mora biti responsive), mora imati jasno naznačene naslove i podnaslove, poželjno je (i bitno) da slike budu autorske sa tagovima i opisom. Sadržaj bi morao biti takođe autorski, sa određenim brojem reči, dopadljiv i čitljiv i za najneiskusnije korisnike.

Tehnički, sajt mora biti brz (testirajte svoj sajt na linku https://pagespeed.web.dev/ ). Tekstovi moraju biti čitljivi na svim ekranima, područja na koja se klikće ne smeju biti preblizu, slike i tekstovi moraju biti skalabilni (da ih možete povećavati ili smanjivati na ekranu mobilnog).

Izrada sajta

Kada smo završili sa mozganjem i planiranjem, red je da nešto i napravimo. 
Sajt ne treba pretrpavati i kititi nepotrebnim informacija. Nije neophodno da sajt sadrži pokretne elemente, jer osim što su lepi na oko, nemaju neku pametnu svrhu.

Uvek imajte na umu da pravite sajt da bi pružili neku informaciju, prodali artikle ili pružili uslugu. Niko ne dolazi da se divi lepoti sajta, već traži nešto što smatra da će naći kod vas. Ako ste informaciju koju korisnik traži previše  zatrpali, ili je ni nemate na sajtu, neće traćiti vreme na Vaše dizajnerske sposobnosti, već će otići na sledeći.

Dizajnirajte sajt tako da korisniku bude prijatno za oko ono što će prvo videti, ali da već sledeće što nudite bude informacija koja mu je potrebna. Potrudite se da korisnik može lako da se kreće kroz Vašu prezentaciju. Potrudite se da u tekstovim ne budete dosadni i nerazumljivi, a da slike i snimci budu lepo vidljivi i precizni.

Dozvolite korisniku da Vas lako kontaktira ili da Vas pronađe na mapi, ukoliko to želi. Učinite sve da se oseća prijatno, i da poželi da Vas preporuči drugima tako što će podeliti link ka Vašem sajtu ili sadržaju.

Na kraju, ukoliko ste sve uradili kako treba, niste samo napravili sajt. Vi ste na taj način prezentovali sebe ili kompaniju na najbolji mogući način, doprli ste do više ljudi, a samim tim ste i podigli vrednost svog brenda. Ukoliko korisnici prepoznaju Vaš kvalitet kroz Vašu internet prezentaciju, budite sigurni da će i Google učiniti to isto, i prikazivati Vas sve većem broju ljudi.

Dopao Vam se ovaj tekst? Podelite!

Ako imate dobru ideju za biznis, budite sigurni da mi imamo dobru ideju za Vaš marketing.

Izmerite svoj uspeh