Izrada web sajta, seo optimizacija, internet marketing

Google penali - google kazna

Marketing na društvenim mrežama, reklama na drustvenim mrezama, reklama na društvenim mrežama, Slike, Slike na sajtu, Konkurencija, analiza konkurencije, Google servisi, google search, google analytics, google analitika, google search konzola, Seo optimizacija, internet reklamiranje, Google penali, Keywords, SEO, Ključne reči, optimizacija, Marketing, reklama, Digitalni marketing, google reklama

Google penali, ili google kazne, loše ili ne? Kako uopšte google zna koga da kazni i zašto? Da li su gugl kazne opravdane, da li su prestroge ili preslabe? Zašto  uopšte postoje?

Mnogo pitanja, ali mnogo i odgovora. Obzirom da niko ne zna kako google tačno funkcioniše, postoje određena saznanja ozbiljnih marketinških stručnjaka, stečena iskustvom i radom, koja ćemo u ovom tekstu pokušati da objasnimo.

Neki počeci pokušaja obmanjivanja google algoritama su poznati odavno. Još kada je google brojao ključne reči, mnogi su se dosetili da belim slovima na beloj podlozi na hiljade puta napišu ključnu reč, ne bi li dospeli na prvu stranu. Korišćenje ključnih reči, koje nemaju nikakvu vezu sa sadržajem, je takođe bio popularan način (recimo ključna reč „sex“ na sajtu o gumama). Ipak, kako se google razvijao, menjali su se i načini da se algoritmi prevare.

Slike, Slike na sajtu, Site audit, Provera sajta, provera sajtova, Konkurencija, analiza konkurencije, SEO optimizacija, Google penai, Izrada web sajta, Keywords, SEO, Ključne reči, optimizcija, Marketing, reklama, Digitalni marketing

Da bi doskočio svim metodama, google je razvio grupu algoritama (robota, crawlera, botova – ima raznih imena), kojima je zadatak samo jedan – da pronađu neregularnosti i kazne takozvani „black hat“.

Od kada postoje pretraživači, postojali su ljudi posvećeni prevari da se dočepaju vrha stranice sa rezultatima. Ovo je loše za one koji pretražuju jer relevantnije stranice bivaju zakopane pod nerelevantnim rezultatima, a loše je za legitimne veb-sajtove jer te sajtove postaje teže pronaći.

Google support

Da bi znali šta ne smemo da radimo, moramo prvo znati šta nam je dozvoljeno.

Dozvoljeno je sve što se dopada korisniku, i ovo je polazna osnova. Svaki autorski sadržaj, bilo da je slika, video ili tekst, će biti nagrađen. Svaki uredno stečen link ka ili od Vašeg sajta, će biti prihvaćen i nagrađen. Bilo koji način da se pomogne ili olakša korisniku, google nagrađuje. Dakle, šta god radite, usmerite ka korisniku, i nećete pogrešiti, i to je prava suština.

Google penali i kako ih prepoznati

Ukoliko primetite da je saobraćaj na Vašem sajtu naglo pao, da više niste na poziciji na kojoj ste bili ili da više niste indeksirani na google-u, gotovo je sigurno da Vas je zakačio neki od google algoritama. Brza reakcije na detektovanju, a zatim i otklanjanju razloga, je najbitniji. Nije google baš toliko zlopamtilo. Ako vidi da ste reagovali brzo i adekvatno, vrlo brzo ćete dobiti nazad svoj status na pretraživaču.

Ono što je jako bitno, morate znati da google nikada ne kažnjava sajt, već url na kome je detektovana nedozvoljena ili neprimirena radnja. Takođe, moramo voditi računa da kroz sitemap ne dostavimo google-u redirekciju, osim ako ne želimo da naljutimo google. Naime, redirekcijom teramo google da proverava gde vodi, a zatim se vraća nazad i nastavlja dalje. Google smatra redirekcije trošenjem resursa, i zameriće Vam to. Ukratko, google ne voli da radi, i zato mu morate olakšati posao maksimalno.

Google algoritmi

Prilikom kreiranja sajta, i prijavom na google search konzolu unošenjem linka za sitemap, prijavili ste se google servisima da želite da se indeksirate na njihovim stranama. Kada stignete na red da google bot pregleda Vaš sajt, proći će kroz sve sadržaje, ispitati sve tehničke detalje i proveriti da li je sajt optimizovan za sve uređaje. Nakon toga će Vam stići obaveštenje da li je sajt uspešno indeksiran, ili nije (odnosno koji delovi nisu indeksirani i zašto). Nakon toga, google će periodično proveravati Vaš sajt za promenama.

Ukoliko često imate promene na sajtu, google bot će biti redovan posetilac. Recimo da ništa ne menjate duže vreme, google bot će proveriti Vaš sajt,ponovo posle 15 dana. Ukoliko se ništa nije promenilo, sledeći put ga možete očekivati nakon 30 dana, a zatim i duže ako ne menjate ništa. Ali ukoliko su promene česta pojava, nije isključeno da Vas google bot posećuje na 7 dana i kraće. Naravno, ovo iziskuje prilično aktivan rad na sajtu, dosta truda i inspiracije da bi česte promene bile smislene i kvalitetne. 

Pošto provera čitavog sajta iziskuje prilično resursa (nemojte zaboraviti da je i vreme resurs), google je napravio nekoliko algoritama koji služe isključivo za hvatanje prestupnika. Svaki od tih algoritama proverava samo svoj deo za koji je zadužen, i kažnjava na osnovu rezultata koje je dobio. Svaki ima i svoje vrlo simpatično ime, a najpoznatiji su Panda, Pingvin, Fred i Fantom.

Keywords, SEO, Ključne reči, optimizcija, Marketing, reklama, Digitalni marketing, google reklama google servisi, google search console, google search konzola, google analytics, google analitika, google business
Slike, Slike na sajtu, Izrada Web Sajta, cena izrade sajta, google servisi, google search console, google search konzola, google analytics, google analitika, google business

Google penali - Panda

Slatka mala Pandica, je sve samo ne slatka. Ako se dočepa Vašeg sajta i zaključi da nije sve kako treba, umanjiće Vam „ocenu“ za 60%. Šta tačno radi Panda?

Posao malog slatkiša je da proveri onpage SEO. Pregledaće kompletan sadržaj sajta ili određenog url-a gde postoji sumnja da nešto nije kako treba. Ukoliko je sadržaj koji pregleda neadekvatan, kopiran ili delimično kopiran, penal je realnost. Takođe, ukoliko je sadržaj „tanak“ (prevedeno, ako se niste baš potrudili da napišete kvalitetan članak ili objašnjenje), očekujte penal.

Da bi izbegli kaznu ovog algoritma, nemojte da Vam je teško da zagrejete stolicu. Potrudite se da napišete kvalitetan tekst, vežite ga za temu. Potrudite se da ispunite sve tehničke detalje dobrog sadržaja, ispoštujte naslove i podnaslove, pazite da tekstovi ne budu prekratki. Nemojte dozvoliti da korisnici dolaze do Vašeg teksta preko neodgovarajućih ključnih reči, i najbitnije od svega, pružite korisniku informaciju koju je tražio. 

Google penali - Pingvin

Ako volite pingvine, ovog nećete voleti sigurno, jer kazna ovog pingvina ide i do 80% smanjene ocene. Možda i najbolji algoritam za zaštitu od nelojalne konkurencije na internetu.

Ako do sada niste shvatili, SEO optimizacija je dugotrajan proces, koji iziskuje prilično strpljenja, znanja i vremena. Da li je neka kampanja uspešna, linkovi su možda i najbolji pokazatelj. Ako je sadržaj kvalitetan, tema aktuelna i zanimljiva, korisnici će deliti između sebe linkove ka sajtu ili sadržaju.

Pingvin algoritam je napravljen za proveru linkova, kako onih koji idu ka Vašem sajtu, tako i odlaznih.

Pošto su linkovi prilično bitna stavka u optimizaciji, google je posvetio poseban alat proveri načina na koji su linkovi nastali. Naravno da će uvek biti onih koji će pokušati da prevare google, pa su tako nastale i farme linkova. Specijalizovani sajtovi nude na hiljade linkova na prodaju, garantuju da su linkovi ispravni, nisu blackhat, ne kažnjava ih google, sve je duga i jednorozi. Međutim, nije sve baš „Švajcarska“.

Ako Vas google ne „provali“ prvi put, prepoznaće šta ste radili drugi ili treći put. Ne brinite, nećete proći nekažnjeno. Ako baš morate platiti neki link, neka to bude PR članak, tu će biti koristi, a google se neće buniti. Ne smete manipulisati linkovima ni u kom slučaju. Svi linkovi koji vode ka Vama ili od Vas, moraju imati veze sa Vašom nišom u kojoj poslujete. Ako postoje linkovi koje ne želite, uklonite ih. Ukoliko ne možete da ih uklonite, iskoristite disavow alat, koji Vam omogućava da obavestite google da neki link nije poželjan. Google će to znati da ceni.

Ne preterujte sa reklamama, posebno u „above the fold“ delu sajta. Kada algoritam poseti vaš sajt, isti link od prošlog pregleda mora voditi na istu lokaciju kao i prethodni put.

Obratite pažnju na cloaking. To je metod koji može navesti algoritam na zaključak da sadržaj koji se prikazuje google-u nije isti kao sadržaj koji se prikazuje korisniku. Recimo da strana ima dosta sitnog teksta, grafičke ili multimedijalne elemente, koje pretraživači ne razlikuju ili ne prepoznaju najbolje, ta strana može biti prepoznata kao cloaking. Kazna je trenutno deindeksiranje strane, i ona se više neće pojavljivati u pretraživaču. Više o tome možete pronaći na google stranama za developere. 

Zaključak je sledeći:

  • Ne pokušavajte da privučete korisnike koristeći linkove koji Vam ne pripadaju
  • Ne kupujte linkove
  • Ako morate platiti link, neka bude PR tekst
  • Vodite računa o sadržaju, ne sakrivajte i ne koristite blackhat metode
  • Koristite disavow alat za uklanjanje neprirodnih linkova
Content marketing, Sadržaj sajta, Google penali, Domen, hosting, internetKeywords, SEO, Ključne reči, optimizcija, Marketing, reklama, Digitalni marketing

Google penali - Fred

Gospodin Fred nije nešto preterano zahtevan, niti opasan, ali daleko od toga da je zanemarljiv. Ukoliko pronađe razlog kazniće Vas smanjenom ocenom između 10% i 30%.

Njegov posao je lagan, proverava da li ste pretrpali sajt reklama (posebno u delu Above The Fold, tu ne sme biti nikakva reklama), ne voli pop-up i prilično je rigorozan u tome.

Google generalno ne voli da vidi pop-up na strani, ali će tolerisati cookie policy (pod uslovom da ne pokriva više od 30% strane). Ukoliko preterujete sa reklamama treće strane, posebno u delu  koji se prvi pojavljuje na ekranu kada se otvori sajt (Above The Fold), kazna je neizbežna. Nije teško oporaviti se od kazne, ali je najbolje ne dovesti sebe u situaciju da Fred reaguje.

Google penali - Fantom

Poslednji u nizu algoritama vrednih spomena je Fantom. Nije preterano zahtevan, ali ako Vas kazni, očekuje Vas popriličan posao da popravite grešku koju je pronašao.

Fantom je uglavnom zadužen za proveru optimizacije sajta, kako se prikazuje na mobilnim telefonima, da li je tekst dovoljno čitljiv, da elementi na koje može da se „klikne“ nisu previše blizu, i slično. Možda ovo ne deluje toliko zahtevno za popraviti, ali verujte mi, ako dođe do toga da morate reagovati posle Fantoma, to može da se pretvori u prilično veliki broj radnih sati. Najbolji način da budete sigurni pre objave je da proverite koliko je Vaš sajt responsive, odnosno optimizovan za prikaz na mobilnom telefonu prvenstveno. 

Dopao Vam se ovaj tekst? Podelite!

Ako imate dobru ideju za biznis, budite sigurni da mi imamo dobru ideju za Vaš marketing.

Izmerite svoj uspeh