Pre nego što počnemo sa bilo kakvim marketinškim aktivnostima, neophodno je da znamo gde se tačno nalazimo kao kompanija koja započinje kampanju, i sa kojim izazovima ćemo se suočiti.Iako je Analiza tržišta deo marketinga koji se odnosi na analizu i pripremu marketinške kampanje, prava istina je da ta vrsta analize ima kontinuitet i nikada ne prestaje.
Opšti razvojni trend je procena i planiranje dugoročnih promena na tržištu. Kakva su očekivanja potražnje, rasta ili pada cena i promena u ponudi, samo su deo porcene kretanja tržišta i moraju se uzeti u obzir prilikom osmišljavanja marketing kampanje, koja god da je niša u pitanju.
Obzirom da je u današnje vreme tržište u gotovo svim nišama veoma dinamično, Analiza tržišta nekada traži hitne intervencije, a samim tim i redovno praćenje situacije na tržištu.
Ciklične oscilacije vezujemo za nepredviđene promene na tržištu, i one su uglavnom usmerene na procenu i očekivanja u budućnosti. Ove oscilacije se ne vezuju samo za privredni faktor, već u mnogome zavise i od političkih prilika, društvenog statusa, administracije i sličnih prilika koje mogu dovesti do promena na tržištu. Posebno je izraženo za uvoz i izvoz. U privredni faktor ubrajamo inflaciju, novčane tokove, indekse proizvodnje i cena i sl. U ove oscilacije možemo ubrajati i sezonske oscilacije, ali i slučajne (vremenske prilike, ratove i dr.)
Procena mogućnosti marketinga je vrlo važan segment analize tržišta. Kao početni korak radi se SWOT analiza (strengths, weaknesses, opportunities, threats), koja nam prva otkriva trenutno stanje u kompaniji za koju planiramo kampanju. SWOT analizom dolazimo do važnih podataka o viđenju kompanije u očima zaposlenih i menadžmenta. To nam omogućava da definišemo tržište na kome želimo da poslujemo, i tu možemo proceniti faktore rizika ali i potencijal za rast. Analiza tražnje i predviđanje prodaje nas uvodi u planiranje prodaje, na način gde možemo proceniti da li treba izlaziti sa novim ponudama, prilagoditi postojeće ili proširiti tržište. Nakon svih navedenih analiza, dobijeni rezultat se veoma kvalitetno može koristiti u daljoj izradi marketing strategije.
Kao krajnji korak analize tržišta, ulazimo u procenu tipa okruženja u kome poslujemo, a zatim i u situacionu analizu. Oba tipa procene su bazirana isključivo ka kupcima i njihovim potrebama i željama, i daju nam uvid u način kako bi trebalo prezentovati ponudu ili plasirati neku robu.
Kao rezultat kompletne analize, možemo iskoristiti sve dobijeno na povećanje prodaje, povećanje potencijala i poboljšanje učešća na tržištu.
Za svaku Vašu ideju za biznis, mi imamo ideju za reklamu!
Ako imate dobru ideju za biznis, budite sigurni da mi imamo dobru ideju za Vaš marketing.
Copyright © 2023 Creative People | Design Studio