Izrada web sajta, seo optimizacija, internet marketing

Kreiranje sadržaja

Content marketing, Sadržaj sajta, Google penali, Domen, hosting, internetKeywords, SEO, Ključne reči, optimizcija, Marketing, reklama, Digitalni marketing

Jedan od bitnijih delova SEO optimizacije (rado bih rekao najbitnijih, ali ne smem). Marketing sadržajem je deo strategije marketinga koji traži prilčno vremena.

Svi se sećamo pismenih radova na neku temu. Velika sveska za pismeni (sa sve crvenim marginama), hemijska olovka jer nema ispravki, i tema „Kako sam proveo leto“. Pogled u daljinu, i kako početi. Zamislite da ovome dodamo još nekoliko parametara:

  • Tekst mora biti autorski (nema kopiranja delova ili celog teksta)
  • Mora biti zanimljiv korisniku i dati informacije koje su ga dovele do tog teksta.
  • Mora imati jedan naslov i više podnaslova
  • Mora sadržati tabelu
  • Mora imati više od 600 reči (poželjno 1500)
  • Moraju se smisleno pojavljivati ključne reči i fraze
  • Mora biti podeljen u pasuse

Pisanje ovakvog teksta ne može i ne treba biti olako shvaćeno. Prilično je zahtevno, i traži visok nivo znanja, i zato postoje osobe koje se bave isključivo ovom vrstom marketinga (content writer).

Šta je tačno content marketing?

Postoji mnogo objašnjenja šta je tačno content marketing, i većina se odnosi prema kreiranju sadržaja kao prema reklami. Možda u nekim tragovima, content marketing jeste reklama. Najviše vole da ga krste kao PR tekst, ali istina je da kreiranje sadržaja treba da služi samo jednom – informisati klijenta.

Kao što sam mnogo puta ponovio, google se odavno ponaša kao klijent. Ako ste nabacali neku količinu teksta koja ispunjava tehničke karakteristike, poslagali ključne reči da ispune neku normu i objavili, džaba ste se trudili. Google možda ne zna šta ste pisali, ali korisnik koji bude čitao će vrlo dobro znati da su to gluposti. Nemojte zaboraviti da google ne prati samo Vas, već i Vaše korisnike. Oni ne treba da mu kažu ništa, njihvo ponašanje će reći sve što mu je potrebno. 

Ako klijent dođe na Vaš tekst, pročita nekoliko rečenica i ode, za google je to znak da nešto nije kako treba. Ako se to ponovi više puta, google će biti siguran u to šta ste radili. Sa druge strane, ako se Vaš sadržaj deli, redovno čita, korisnici sa te strane pogledaju još neku stranu ili isprate link, postigli ste cilj.

Content marketing je Vaš odnos prema klijentu. Ako često dobijate isto pitanje, ili je sfera interesovanja klijenata često usmerena na neku oblast, kreiranje sadržaja na tu temu je logičan potez. Ako napravite tekst u kome ćete pokriti interesovanja klijenata usko vezana za neku oblast, sa detaljnim objašnjenjem i tehničkim detaljima koja su potrebna da google indeksira Vaš sadržaj ako relevantan, rezultat takvog sadržaja Vam može doneti mnogo benefita.  Od dore pozicije na pretraživaču, do veće posete na sajtu zbog poverenja koje ste stvarili sa klijentima.

Kako da znamo da je sadržaj kvalitetan?

Uspeh ovakvog teksta ne ocenjujemo mi, niti google, već najbolju ocenu daju korisnici. Google prati njihovo ponašanje, i ako preko ključnih reči dovede korisnika na Vašu stranu, korisnik pročita tekst (zadržavanje na toj strani je signal google-u da se korisniku dopada), prosledi link ka strani ili iskopira tekst, možete biti sigurni da je sadržaj odradio svoj posao.
Sve gore nevedene smernice nisu obavezne, ali što više smernica ispoštujete, sadržaj će imati više smisla, a Vaš sajt više koristi.

Keywords, SEO, Ključne reči, optimizcija, Marketing, reklama, Digitalni marketing, google reklama google servisi, google search console, google search konzola, google analytics, google analitika, google business
Slike, Slike na sajtu, Izrada Web Sajta, cena izrade sajta, google servisi, google search console, google search konzola, google analytics, google analitika, google business

Kako znati da ste sve uradili kako treba?

Postoje određeni alati koji se koriste za proveru sadržaja. WDF*IDF analiza proverava tekst u odnosu na ključne reči koje upućuju na sadržaj, i pruža uvid u to da li ste previše ili premalo puta koristili neke reči, proverava da li postoje ključne reči koje niste iskoristili, da li je tekst preopširan ili skroman… u prevodu, proverava sve smernice koje je trebalo da ispratite. Naravno da je prilično teško napisati savršen tekst, ali uz dosta truda i analize, dobićete sadržaj koji umnogome može pomoći SEO optimizaciji Vašeg sajta.

Za svaku Vašu ideju za biznis, mi imamo ideju za reklamu!

Rezultat koji se može izmeriti