Izrada web sajta, seo optimizacija, internet marketing

GOOGLE Servisi

Marketing na društvenim mrežama, reklama na drustvenim mrezama, reklama na društvenim mrežama, Slike, Slike na sajtu, Konkurencija, analiza konkurencije, Google servisi, google search, google analytics, google analitika, google search konzola, Seo optimizacija, internet reklamiranje, Google penali, Keywords, SEO, Ključne reči, optimizacija, Marketing, reklama, Digitalni marketing, google reklama

Još davnih devedesetih godina, dva entuzijasta su došli na ideju da pretragu, tada još nerazvijenog interneta, nekako olakšaju i ubrzaju. Dok je standardna (tadašnja) pretraga brojala koliko je neka reč ponavljana u pretragama, i na taj način rangirali neki sajt, njihova ideja je bila da pretragu usmere na relevantnost između broja stranica nekog websajta i njhove važnosti. Ovaj algoritam su nazvali PageRank, i posle nebrojenih nadogradnji i optimizacija, koristi se i danas.

Zašto je nama bitan PageRank?

Kada unesete neku ključnu reč ili frazu, google algoritam zagrabi u svoju bazu podataka, pregleda gde sve upućuje tražena reč ili fraza, i izvuče sve rezultate koji su povezani sa tim. Međutim, tada počinje da se dešava ono što je nama bitno, rangiranje. Koristeći svoj algoritam, google prikazuje redom prezentacije od najbolje do najslabije rangirane. Kako to google radi, niko ne zna, ali svi nagađaju i imaju određene teorije. Prava istina je da je algoritam za rangiranje strogo čuvana tajna, koju zna svega nekolicina ljudi na svetu.

Ono što je nama poznato, rangiranje na google pretragama zavisi od mnoštva faktora:

  • Dizajna stranice
  • Brzine rada i optimizacije
  • Slika
  • Videa
  • Sadržaja
  • Mape sajta
  • Beklinkova (eng. backlinks)
  • Kategorija i podkategorija, itd

Iako je nemoguće u jednom tekstu objasniti kako funkcioniše google, pokušaćemo da Vam približno odškrinemo vrata SEO optimizacije.

Google servisi - Business

Kada postavite neki sajt online, pod pretpostavkom da ste pre toga uradili domaći i osmislili dizajn i kod najbliže moguće traženim standardima, potrebno je da obavestite google o Vašem postojanju. To možete uraditi praveći Google biznis profil (google business profile), koji će Vam omogućiti da se Vaša adresa pojavi na google mapama, interakciju sa klijentima, kao i mogućnost da Vaš profil bude dopunjen od strane google-a sa svim informacijama vezano za Vaš posao koje google prikupi sa interneta. Biznis profil je nezavisan od google biznis naloga (google my business account), koji Vam je neophodan ukoliko želite da upravljate svojim podacima na profilu.

Google Search Console

Sledeće što nam je potrebno od google-a je njihov možda i najpoznatiji servis, google search console (google konzola za pretrage). To je servis koji nam omogućava da proveravamo kako napreduje indeksiranje strana, pretraga i provera ključnih reči, greške u proverama sajta, ali i pomoć u optimizaciji vidljivosti Vaše prezentacije. Međutim, kako google zna da je Vaš sajt postao vidljiv, da treba da ga proveri i odluči na koje mesto da ga postavi u prikazu?

Na red dolaze mape sajta. Mapa sajta je upravo ono što samo ime kaže – mapa sajta. Kreira se u okviru Vaše prezentacije, i sadrži sve linkove, kategorije i podkategorije. Praktično, putokaz ka svemu što se nalazi na Vašoj prezentaciji. Naravno, ti podaci ne bi trebalo da budu nabacani na gomilu, već bi trebalo da imaju strogo određenu hijerarhiju po dubini, od prve do poslednje strane. Pošto je mapa sajta smeštena na Vašoj prezentaciji, link do mape unosite u google search konzolu, i time ste google-u javili da od ovog trenutka i Vi postojite na internet nebu.

Naravno da google neće odmah otrčati do Vašeg sajta da pogleda šta ste to uradili, ali ste od tog trenutka na spisku za pregled. Kada stignete na red, google bot će posetiti Vaš sajt. Morate znati, da je vreme zadržavanja google bot-a na Vašem sajtu ograničeno, i ukoliko su smernice (mapa sajta), loše napravljene ili imate ogroman broj stranica, google bot će proveriti do određene „dubine“, a zatim nastaviti dalje, prosleđujući prikupljene informacije algoritmu. Na osnovu prikupljenih informacija, algoritam provera sve vezano sa Vaš sajt, od dizajna, načina rada i optimizacije, pa do slika, videa i teksta. Kada sve sklopi u celinu, dodeliće Vam neku ocenu, i to će biti prva provera Vašeg sajta, i dobićete svoju poziciju u odnosu na rezultat. Nažalost, ta pozicija je prilično udaljena od toliko željene prve strane, ali je ipak početak.

Keywords, SEO, Ključne reči, optimizcija, Marketing, reklama, Digitalni marketing, google reklama google servisi, google search console, google search konzola, google analytics, google analitika, google business
Slike, Slike na sajtu, Izrada Web Sajta, cena izrade sajta, google servisi, google search console, google search konzola, google analytics, google analitika, google business

Google servisi - Indeksiranje (indexing)

Nastavak probijanja ka vrhu je ponovo prilično vezan za google search konzolu, ali iz drugog pravca. Ako se sećate, spominjali smo ranije i ključne reči, indeksiranje i sl. Google nikada ne računa ceo sajt kao rezultat, već stranice sajta koje su vezane ili relevantne za ključne reči i sve ostalo o čemu smo već pričali. Tako je moguće da ,recimo, strana o akumulatorima bude konstantno među najposećenijima, a da početna bude na trećoj strani pretrage. Da bi google znao za postojanje neke strane, ta strana mora biti indeksirana, u prevodu, google bot mora da poseti tu stranu da bi algoritam uopšte znao da postoji. Posle pregleda indeksirane strane, ako na strani imate kvalitetan tekst koji ima smisla, dovoljan broj ključnih reči u okviru teksta, početak i kraj, naslove i podnaslove, i (najbitnije) korisnici vole da čitaju taj tekst, velike su šanse da se ta strana nađe u vrhu pretrage na google-u. Ukoliko se tu nađe još neka autorska slika ili video, a korisnici dele link strane između sebe jer je sadržaj relevantan, google će to prilično dobro oceniti i  nagraditi. Naravno, da bi znali da je sve onako kako smo napisali, neophodno je proveravati najnovije podatke iz google search konzole, upoređivati i praviti neophodne izmene. Ovaj proces je dugotrajan, traži dosta planiranja i analize, ali ako se uradi pravilno, gotovo uvek daje rezultate.

Google ervisi - Analitika (Analytics)

Google analitika (google analytics), je takođe google-ov servis koji nam omogućava da demografski (uglavnom) pratimo razvijanje Vašeg sajta, kao i njegovo napredovanje u pretragama. Ovaj servis nam omogućava da ispratimo broj korisnika, kojeg pola su naši posetioci, koji je odnos u procentima, odakle nam dolazi najviše posetioca (geografski), da li dele između sebe linkove ka sajtu, da li dele na društvenim mrežama i kojim, itd itd…

Ovo nam može umnogome pomoći da otkrijemo greške u optimizaciji, ali i stvari koje donose rezultat, i tako nam omogućiti da dopremo do više ljudi, većeg tržišta i bolje pozicije.

Za svaku Vašu ideju za biznis, mi imamo ideju za reklamu!

Rezultat koji se može izmeriti