Izrada web sajta, seo optimizacija, internet marketing

Klučne reči (Key Words)

Keywords, SEO, Ključne reči, optimizcija, Marketing, reklama, Digitalni marketing, google reklama google servisi, google search console, google search konzola, google analytics, google analitika, google business

Kada tražite nešto na internetu, u 0.1% situacija ukucate adresu sajta za koji znate da sadrži informaciju ili proizvod koji Vam je potreban. U svim drugim situacijama, unosite ono što Vam je potrebno. Uzećemo za primer akumulator za kola. Pokvaren je i želite da kupite novi, ali ne znate ko prodaje. Ukoliko na google-u unesete „akumulator za kola“, rezultat će biti barem 50 strana različitih linkova ka svemu i svačemu. U tom trenutku ste shvatili da su rezultati preopširni, i logično je da pokušate da suzite pretragu, tako da je sledeće što bi ukucali „akumulator za kola prodaja“. Rezultat je već bliži onome što želite, zar ne?

Upravo ste koristili ključne reči vezane za prodaju akumulatora i akumulatore. Da li ste već primetili poentu?

Da bi objasnili šta spada u planiranje ključnih reči, moramo prvo objasniti šta su ključne reči. Da bi objasnili zašto su bitne ključne reči i čemu služe, moramo se na kratko prebaciti na google.

Kako funkcionišu ključne reči?

Ukoliko unesete samo „akumulator za kola“, rezultat neće biti samo prodaja, več i objašnjenje kako se menja, čemu služi, kako radi itd, itd. Sužavanjem pretrage, google je već malo bolje razumeo šta tražite, i izbacuje nove rezultate. Upravo to je ono što nama treba, da nas google prepozna, i kada neko unese ključnu reč koja je vezana za ono čime se bavimo, izbaci naš sajt i shop među prvim rezultatima.

Slike, Slike na sajtu, Site audit, Provera sajta, provera sajtova, Konkurencija, analiza konkurencije, SEO optimizacija, Google penai, Izrada web sajta, Keywords, SEO, Ključne reči, optimizcija, Marketing, reklama, Digitalni marketing
Slike, Slike na sajtu, Izrada Web Sajta, cena izrade sajta, google servisi, google search console, google search konzola, google analytics, google analitika, google business

Međutim, to je mnogo lakše reći nego učiniti. Nije dovoljno samo napraviti spisak ključnih reči, natrpati ih negde u kod, i izbaciti na internet. Ključne reči imaju svoju „težinu“, imaju razlog zašto su baš te ključne reči jako bitne, dok neke nisu nikako. Ključne reči imaju svoju konkurenciju, svoju potražnju, imaju svoje mesto. Ključne reči su prilično dosadne, nepredvidive i neophodne. Postoji čitav proces izbora ključnih reči, od procene do postavke je jako dug put, i u tu svrhu se koriste posebni alati, koji omogućavaju uvid u to koliko je koja ključna reč zastupljena, šta koristi Vaša konkurencija, koliko uspešno, koje reči vode ka informaciji, a koje ka kupovini.

Kako se koriste ključne reči?

Ako ste mislili da je to sve, naravno da ste se prevarili. Nije dovoljno samo da negde u kod unesete ključne reči, već one moraju da se pojavljuju u tekstu, u slikama, naslovima, linkovima, kategorijama, podkategorijama… gotovo svugde. Ni to nije sve. Zamislite, recimo, da Vam padne na pamet da iskoristite sve najpopularnije ključne reči? Na primer, iphone, BMW, Samsung… i da natrpamo sve na sajt za akumulatore? Šta fali, ko god nešto traži doći će da vidi naše akumulatore. Završili bi na najgorem mogućem mestu, iza treće strane google-a. Postoji izreka, ako želiš da priznaš ubistvo a da niko ne sazna, uradićeš to na trećoj strani google pretraživača. konkurenciju, svoju potražnju, imaju svoje mesto. Ključne reči su prilično dosadne, nepredvidive i neophodne. Postoji čitav proces izbora ključnih reči, od procene do postavke je jako dug put, i u tu svrhu se koriste posebni alati, koji omogućavaju uvid u to koliko je koja ključna reč zastupljena, šta koristi Vaša konkurencija, koliko uspešno, koje reči vode ka informaciji, a koje ka kupovini.

Kako Google Prati KLjučne Reči?

Google strogo vodi računa o reakciji korisnika, tako da ako Vi dovedete korisnika na akumulatore, a on je tražio iphone 14, logično je da će samo da se vrati nazad i da nastavi dalje. To je trenutak kad vas je ocinkario google-u da ste lažov. Ako to uradi još nekoliko korisnika, vaš sajt je zakopan na prilično dug vremenski period, i teško će se oporaviti.

Ovo je samo delić objašnjenja, a ja nemam želju da pišem knjigu, tako da ću se ovde zaustaviti. Nadam se da je malo jasnije šta su, čemu služe i kako se koriste ključne reči.
Ali ako ste mislili da je to sve, opet se varate. Vratimo se na početak teksta. „Akumulatori za kola prodaja“ baš i nije reč zar ne? Nije, to je ključna fraza. I jeste, ima i toga.

Sad pročitajte sve ponovo, samo „ključna reč“ zamenite sa „ključna fraza“. Upravo to je Planiranje ključnih reči (i fraza).

Za svaku Vašu ideju za biznis, mi imamo ideju za reklamu!

Rezultat koji se može izmeriti